sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Tuunausta

Heissan taas! Ajattelin tänään kertoilla minun tämän päivän tuunauksista. Tämä tuunattava ei varsinaisesti antiikkia ole, ostin tämän suunnilleen 7 vuotta sitten. Jonkun kerran sitä on toki tässä välissäkin pitänyt sipistellä. Nämä on näitä juttuja joihin pitää tulla se inspis, ja hyvät välineet tuunaukseen on tärkeitä.
Tämä tuunattava on minulle mittaamattoman arvokas. En lähtisi vertaamaan tätä esimerkiksi tupakaappiin, koska kun tämän arvokkaan tuunattavan itselleni aikanaan ostin, asiaan piti valmistautua. Tupakaapin voisin kantaa sisälle ihan tosta noin vaan (toivottavasti se tapahtuukin mahdollisimman pian).
No, värihän oli valmiiksi valkoinen, mikä siis sopii minulle paremmin kuin hyvin. Pientä rustiikin tuntua toi tummat läikät. Yleisilmeeltään siisti, hyvinsäilynyt etten sanoisi. Kaunis. Mutta pientä siistimistä kuitenkin oli kuitenkin tehtävä. Tässä ennen tuunausta:
Muutoshan ei mikään järisyttävän suuri ollut. Ihan tarkoitus oli säilyttää tämän tuunauksen kohteen alkuperäinen ulkonäkö, ei pidä muuttaa liikaa, se yleensä pilaa kaiken arvokkaan. Erityisesti kiinnitin tuunauksessa huomion tuohon kauniiseen antiikkiseen kuvioon joka tuunattavalla on... noh, selässä. Se piti ehdottomasti säilyttää, koska se oli osa tätä tuunattavaa.
Lopputulos oli minun mielestä onnistunut, koska tästä ei juuri huomaa että alkuperäistä on menty muuttamaan. Sain säilymään sen alkuperäisen ulkonäön ja tunnelman. Minulla on myös toinen samanlainen tuunattava täällä nurkissa pyörinyt jo 5 vuotta. Sen tuunaukseen ei inspis tänään riittänyt. Lähipäivinä kuitenkin.
Sellaisia tuunauksia tänään. Hei ja uusia lukijoitakin on tullut joukkoon, tervetuloa! Ja kiitos kommenteista, joka kerta yhtä suuri ilo=) Mukavaa keväistä alkavaa viikkoa!

8 kommenttia:

  1. Oletpa sinä hyvä tuunaamaan... olisitpa nähnyt Niilon viimekesänä, kun ajattelin mökillä sitä itse vähän tuunailla,... juuri ja juuri pikkuisen tunnisti samaksi, kuin ennen tuunausta..:D

    VastaaPoista
  2. Ihana tuunauskohde,niin suloinen.

    Mukavaa alkavaa viikkoa.

    VastaaPoista
  3. Kivan näköinen tuli tuunauksen jälkeen.. :)

    VastaaPoista
  4. Ihan piti kaks kertaa lukea, että mikä tämä tuunattava kohde oikein onkaan, ennenkuin älysin!! voi mahoton, miten hauska mulla oli kun minä tyhmä viiveellä täällä hoksasin;) Tämä tuunauskohteesi onkin sieltä arvokkaammasta päästä ja taiten tehävä tuunattava, ei passaa hutiloimalla tehäkään:)

    VastaaPoista
  5. Kiva tuunaus ja tuunattava:)
    Mukavaa viikkao myös sinne!

    VastaaPoista
  6. Ilo oli lukea tästä tuunauksesta =D Lopputulos on oikein arvokkaan oloinen.

    VastaaPoista
  7. Kyllä sie oot reipas, kun jaksat tuunailla, ihana pikkukaappi tosiaan. Minä en ole saanut laitettua singeristä pöytää, vaikka olen yrittänyt monta vuotta... aina muka aikaa liian vähän. Saiskohan tänä kesänä..?

    Mukavaa, aurinkoista viikkoa sinulle.

    VastaaPoista

Hunksit ja Hanne kiittää kommentistasi <3