torstai 22. joulukuuta 2011

22. luukku: himmeleitä ja höpinöitä

Tai no siis, himmeli ainakin ihan vaan yksikössä, ei niitä sentään useita ole. Äiti teki mulle himmelin tässä joku aika sitten, edellinen versio vähän kärsi jonkun rempan yhteydessä. Taisi äitillekin tulla vähän mittavirhe, ei nimittäin ole mikään pieni himmeli. Ekaks olin sitä mieltä että ei tuo tänne meille edes mahdu, näyttää vaan hassulta kun on niin iso. Mutta löytyihän sille sitten paikka.
Tuohon se tupaan pääsi kuusen viereen kiikun yläpuolelle roikkumaan. Nyt alkaakin olla kaikki suurinpiirtein valmiina. Tänään tein pikasiivouksen ja huomenna sitten kinkun paistoon. NYT vois aika pysähtyä. Lomaakin on edessä reilu viikko.
Minun aarre, mummon vanha joulupukkikin pääsi seurailemaan meidän joulua. Tämä on taas sitä aikaa vuodesta kun mummot ja ukki on erityisesti mielessä. Ihania muistoja.
Mummoja ja ukkia ajatellen yhden joululaulun kohta saa kyllä tipan linssiin. Vaikka laulussa isälle lauletaan, mutta juuri tuo säkeistö tuo minulle mieleen heidät.


Mie nyt kyllä olen sellainen herkkis että kaikki joululaulut kolahtaa kun oikealla tuulella sattuu olemaan. Tonttuakin kuunnellessa olen vääntänyt itkua kerran jos toisenkin. Mutta näihin tunnelmiin, huomisiin!

8 kommenttia:

  1. Hieno himmeli. Olen aina halunnut himmelin, mutta en ole löytänyt sopivaa. Sinulla on mukava kun on tilaa noin suurellekin. Todellakin näyttävä:)

    VastaaPoista
  2. Mun on tullut joskus aikoinaan väsättuä noita himmeleitä enemmänkin, joskus nuorena likana tein yhden sairaalaosaston käytävällekin jokusen...nyt on vaan aina jäänyt suunnitelman asteelle, yks päivä kyllä katselin pillejä(!) vähän "sillä silmällä" mutta niissä oli se ruttunen mutka...

    VastaaPoista
  3. Hieno himmeli!:)
    Minullakin on jotenkin hyvin haikea mieli tänä jouluna. Tuo laulu toi kyllä kyyneleet poskille<3 Toinen laulu, mitä joka joulu kyynelehdin ja toisaalta joka joulu haluan kuulla, on Konsta Jylhän Joululaulu<3

    Aivan ihana tuo viuluasetelma!<3

    Oikein ihanaa aatonaattoa sinulle, Hanne!<3

    VastaaPoista
  4. Kaunis himmeli.Äitisi on tosi taituri käsistään.

    Oikein ihanaa joulunaikaa sinne teille.

    VastaaPoista
  5. Kovin on jouluista ja idyllistä matkaa saanut kulkea punaisessa talossa maalla.
    Toivotankin sinulle ja kanssa asujille ihaninta joulun aikaa=)

    VastaaPoista
  6. Tulipa kotoinen fiilis tuosta olohuoneen kuvasta :) Meillä aikas samanlainen seinusta, valkoisine sohvineen. Kuusi vielä uupuu.

    Hyvää ja rauhaisaa joulua!

    (Oletteko kattopalkin laittaneet itse jälkeenpäin, vai kuuluuko ollakkin tuolla? Meillä isäntä haaveilee tummista palkeista, minä myös.)

    VastaaPoista
  7. Himmelit on kyllä niin jouluntuojia. Ne kuuluisivat ehdottomasti jouluun, jos mulla niitä ois. Yksi ol, mutta se meni rikki. Kaunis ja iso on tuo äitisi tekemä.

    Jokohan mie oon toivottanut joulut? Hyvää Joulua punaiseen tupaan!

    VastaaPoista
  8. Kiitos friidut.

    Kattopalkki kuuluu kalustoon. On laitettu tuonne silloin kun on hirsistä kasattu talo kasaan.

    VastaaPoista

Hunksit ja Hanne kiittää kommentistasi <3